CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: hafizadam

[2017] TOMBIRUO PENUNGGU RIMBA

  [Copy link]
Post time 4-1-2015 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Nicki_Meow replied at 17-12-2014 11:30 AM
Mamat ni?



Dia boleh jadi Amirudin. Jenuh I nk pikir actor pandai silat selain Eman Manan.. Beto is very good in silat, kan?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-1-2015 11:30 PM | Show all posts
Donatello86 replied at 22-12-2014 04:02 PM
Dalam fikiran aku yg layak mmg watak Ejim bt sementara ni ada 3 iaitu Bront Palare, Remy Ishak dan A ...


Ramlee Awang Murshid Fan Club (RAMFC) sharedBudakhutan Re's photo.
1 hr ·

Belum habis lagi pasal Tombiruo ni. Admin kongsi pula ilustrasi dan pendapat dari pakar grafik RAMFC sendiri iaitu Budakhutan Re. Dia memang suka Trilogi Tombiruo. Ini hanya imaginasi beliau, Tiada kena mengena dengan produksi Tombiruo dan begitu juga tiada kena mengena dengan Bront Palarae atau Mael Palarae sekalipun. Harap maklum.





Budakhutan Re

"Padamnya hasrat yang bernyala bila diri tenggelam punca"
~ sekadar olahreka, dek kehangatan perbincangankeluarga besar peminat RAM... mengenai karya trilogi novel TOMBIRUO, Ramlee Awang Murshid yang bakal diadaptasi ke layar besar
Selain M.Nasir, aku boleh bayangkan Bront Palarae sebagai peneraju...

Unlike ·  · Share · 717107


Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2015 10:21 PM | Show all posts
cmf_baby_ayang replied at 23-12-2014 04:23 PM
beto, adi, bront, remy, sharnaz ahmad, zul.. calon yg agak sesuai..

nazim, arja lee.. noooo


Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2015 10:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by joey_mcintrye at 16-1-2015 10:55 PM

Wan Suraya tu ada ada adegan kena seksa....siapa yg sanggup nk bw watak tu
Aku rasa Ifa Raziah akan dtg casting utk watak tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2015 08:33 PM | Show all posts
It's nice to see yg BP & BK berminat dengan Tombiruo. Dua-dua pelakon yang bagus
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 10:15 AM | Show all posts

(Edisi Nara) Novel Tombiruo Bakal Difilemkan, Siapakah Hero Pilihan Anda?

Edited by Lorra2411 at 28-1-2015 10:18 AM

Ramlee Awang Murshid (RAM) adalah salah seorang penulis novel kegemaran Abang Nara. Novelnya yang lain daripada yang lain (bergenrekan aksi thriller dan bukan berkisarkan percintaan semata-mata) memang menarik minat Abang Nara. Salah satu novel RAM yang paling popular ialah Tombiruo : Penunggu Rimba terbitan Alaf 21. Terbaru, novel ini telah disahkan bakal diadaptasikan ke filem. Bakal ditayangkan pada pertengahan tahun ini, filem Tombiruo ini merupakan kerjasama Karangkraf dan syarikat penerbitan Layar Sunan.



Menariknya para peminat Tombiruo telah mula meng’shortlist’kan senarai pelakon-pelakon yang layak memegang watak Ejim dan Tombiruo. Antara nama-nama yang disebut ialah Zul Ariffin dan Bront Palarae. Malah nama Datuk M. Nasir turut sama disebut-sebut. Kesemuanya mantap-mantap belaka. Agak sukar untuk buat pilihan. Namun pastinya pengarah filem ini iaitu Nasir Jani lebih tahu pelakon mana yang layak memegang watak hebat itu.



Ada ke pembaca novel Ramlee Awang Murshid di sini? Tentu ramai yang teruja dengan berita ini kan? Agak-agaknya siapakah yang layak memegang watak hero novel Tombiruo ini? Sila kemukakan cadangan anda di ruangan komen. Apa pun, sama-samalah kita nantikan perkembangan filem ini. Harap-harap penggambaran berjalan seperti yang dirancang dan tidak mengalami sebarang kesukaran. Tak sabar nak tengok adaptasi novel ini di panggung wayang.

Sumber dari : Beautifulnara




Sinopsis Belakang Kulit Buku :

Tiga kali surat wasiat itu dipinda. Empat nama telah disenaraikan. Nama kelima telah disingkirkan. Dua belas pembunuhan kemudian telah dilakukan. Lelaki sadis itu sanggup membunuh kerana nafsu, wang, kuasa dan dendam! Dan setelah 30 tahun, mereka dipertemukan untuk mengatur semula episod hidup yang penuh ngeri.



Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 28-1-2015 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Tombiruo kena amek pelakon yg lasak2 sikit. Bront palarae la yg sesuaiiii
Hehe
Wow tak sabar nak difilemkan novel bes ni
Dah bosan dgn novel2 cinta
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 10:27 AM | Show all posts
zul ripin
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-1-2015 10:35 AM | Show all posts
Haji adiputra

mohon jangan dihencap diri ini, plis!
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 10:35 AM | Show all posts
nak awieeeeee please... ex wife dia blh jd watak2 bomoh angker gitu..
hehe
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 10:42 AM | Show all posts
tombiruo dgn semangat hutan sama ke?
aku ada pinjam semangat hutan dari akak aku tp xbaca2 pon lagi

rasa filem ni best...dr pengarang yg best dan lelaki
selalu pengarang pompuan biasa sgt jln cerita dia...dlm hati ada taman
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 10:44 AM | Show all posts
dah konfem Bront Palarae dapat watak utama khen??

tp ada yg kata rogayah sulina pillai abdullah nak masuk jarum utk zul ripin
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 10:45 AM | Show all posts
perghhh tombiruo jadi filem..best best

aku nak bront jadi watak utama
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
bront palarae yg paling suit dgn watak utama dlm novel ni.. rupa & karakter mcm kena je.. mcm santek je.. hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 11:02 AM | Show all posts
zul ripin too lembik face...bront
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Bront Palarae!!!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-1-2015 11:08 AM | Show all posts
sepitsiput replied at 28-1-2015 10:44 AM
dah konfem Bront Palarae dapat watak utama khen??

tp ada yg kata rogayah sulina pillai abdullah n ...

tulah, dengar kata pun mcm tu. ada nak kenen si Zul Ariffin jadi watak utama. hmmm, Bront Palarae okay what? muka jantan gitu.
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 11:10 AM | Show all posts
Tolong lah jangan letak zul ripin.

Bront Palarae (BP) puhleeese! BP lg berkesan!
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 11:24 AM | Show all posts
zul ariffin jambu sangat..

We Want Bront Palarae!
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2015 11:25 AM | Show all posts
ebby saiful pun ok..pandai gak brgasak.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

2-10-2023 06:25 AM GMT+8 , Processed in 0.295497 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list