CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Cari-Saiful

Nad Zainal Perlu Jalani Rawatan Buah Pinggang, Netizen Syak Sebab Makan Ubat Kurus

  [Copy link]
Post time 24-11-2022 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
cikatilia replied at 24-11-2022 12:27 PM
ish.... serious arr...

tgk masing2 ramai yg consume beria turun sampai 30 kg bagai..

Nak jadi bihun. Kurus dan putih
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2022 04:24 PM | Show all posts
Edited by sofi_sofia at 24-11-2022 04:26 PM
cikatilia replied at 24-11-2022 02:32 PM
so dia kena buat dialisis la semua tu kan sampai bila2?

meols tak sure masih continue ke tak malas nak tanya2 pasal nih dah kat dia ... tp masa kat hosp dulu dr bg tau kena buat seumur hidup ..  tp bila kita tanya  manjang ckp tak pyh nak buat dah dah sihat katanya
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
red_velvet replied at 24-11-2022 12:46 PM
Aku baca komen dia.. diaa baru makan sekali berak darah.. lepas tu dia berhenti 3-4 hari camtu, ka ...

Kuar darah kat fetfet tetiap bulan tak cukup ke sampai jubor pun ko nak bagi bedarah jugak
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Bila masa pulak Nad tu gemuk sampai kena makan ubat kurus?
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 04:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Cakap banyak pun payah gak. Ramai indenial pastu kata kita dengki. Dah kena masuk wad dah separuh mati, baru lah buat ayat insaf. Tu kalau masih hidup lah kalau terus jalan tak sempat laa nak karang ayat insaf. Amiklah iktibar kisah ciknon telan pil segenggam tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Selamat menggulung tikar ye berryfull
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 24-11-2022 12:05 PM
Menda apa berryfull tu? Seram plak baca komen yg berak berdarah bila makan menda alah tu.

Seramnya sampai berak berdarah..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Dengarnya oksigen Nad dah 100 and pendarahan stop. Alhamdulillah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2022 05:05 PM From the mobile phone | Show all posts
senang tul pendarahan tempat yg lain walaupun vitals sign ok…
besar ujisn sakit nad zainal nih….umur baru 32….
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Stop la amik produk sampah. Kesian la kat buah pinggang tu. Nak kurus amalkan gaya hidup sihat. Suku suku separuh. Aktif bersenam
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 06:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Eee aku mmg tak berani makan produk2 mcm ni.. klu cream2 tu yg sapu luaran berani lg laa.. tp kalau yg makan masok badan tak beraniii
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 06:29 PM | Show all posts
Rogue98 replied at 24-11-2022 04:35 PM
Bila masa pulak Nad tu gemuk sampai kena makan ubat kurus?

itu la kan. tak kena lansung. baik bagi ke norreen tu xde berani nye beripul
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 06:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Sudah2 lah dgn ubat kurus ni semua. Mana lah ada magic, shortcut kalau nk kurus ni..guna sikit otak tu boleh ke tak. Common sense.
Aku mmg nyampah dgn promote minuman itu, minuman ini..boleh kurus dlm masa 2 minggu.
Betulkan food intake dulu, pastu exercise. Ni dah melahap gula tak ingat dunia pastu berangan nk slim.
Sudah2lah support artis yg jual benda nonsense ni.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 06:51 PM | Show all posts
Rogue98 replied at 24-11-2022 06:35 PM
Bila masa pulak Nad tu gemuk sampai kena makan ubat kurus?

Tu laa berat dia 50kg pun dia kata gemuk tu  yg amik produk tu sampai berat dia 45kg . Kalau 50kg tu gemuk apalagi berat 60kg nih laaaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 24-11-2022 04:27 PM
Kuar darah kat fetfet tetiap bulan tak cukup ke sampai jubor pun ko nak bagi bedarah jugak

Mungkin she meraikan  subsidi kerajaan baru dapat  tampon n pad free untuk B40 sis
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
kiahbosan replied at 24-11-2022 06:51 PM
Tu laa berat dia 50kg pun dia kata gemuk tu  yg amik produk tu sampai berat dia 45kg . Kalau 50kg  ...

Hahaha...kita pulak stress kan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2022 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
i pernah beli fatmeltz tgk review kat shopee mcm berkesan turun..mahal jgk hrga dia. Try mkn sekali, memg mudah berpeluh ko xrasa lapar, dahaga sentiasa.. patut la org kata berkesan..Lepas sehari i stop sebab xbest rasa mkn  xde feeling xde nikmat.. Dlm 2minggu la baru berhenti asyik nak minum air.. I serik dah.. Maybe xsesuai dgn i.. Tapi org lain jadi. Bagi la i dia confirm klu patuh ko kurus. Tapi tula tgk la tahap kekuatan uolss.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Bab supplement ni malas nk argue.. ayah i sniri pon degil.. sekali dh kena arteoklorosis pon dia ckp supplement tu bagus.. kwn i consume 1 jnis je tup2 hati byk toksin.. x pasal2.. stop supplement,buat check up elok pulak .. xsngka katanya sbb brand femes
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 07:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Salah satu sbb buah pinggang rosak, makan supplement merapu cumanya sebahagian pesakit buah pinggang dpt sakit tu bukan sbb makan supplement, tp sbb efek dari masalah kesihatan yg lain.
Mcm nad ni, mgkin sbb kes pendarahan di paru2 ganggu organ2 lain.
Lagipun sakit buah pinggang ni ada yg akut dan kronik. Kalau nad kes akut, masih boleh selamat.
Kalau kronik pun time ni ku mail nak boktikan cinta sejati. Bagi la buah pinggang sebelah kat nanad. Mana tau buah pinggang beliau sepadan. Confirm diangkat sebagai cinta agong bbnu ke warga emas.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Dialisis ni buat sbb nk bersihkan jangkitan kuman. X semestinya buah pggang rosak. Sbb igt arwah asben aku...mse kena jangkitan kuman dlm drh (sepsis) kes dr kena bisul, doc buat dialisis..skli tu je. Pastu ok.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

24-3-2023 10:49 AM GMT+8 , Processed in 0.401452 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list