CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2048|Reply: 21

"Saya Bukan Adik Anwar Ibrahim," Ramai Meluat Fikry Ibrahim Buat Lawak Politik

  [Copy link]
Post time 24-11-2022 01:15 PM | Show all posts |Read mode
Dalam keadaan politik negara yang masih berteka-teki tentang pemilihan Perdana Menteri (PM) ke-10, pelakon Fikry Ibrahim membuat jenaka bahawa dia tidak ada pertalian darah dengan presiden Pakatan Harapan, Anwar Ibrahim.


Pemilik nama lengkap Ahmad Fikri Ahmad Ibrahim, 28, itu berkata demikian dalam sebuah entri Instagram miliknya memaklumkan dia bukan adik kepada Anwar yang juga merupakan wakil Parlimen Tambun.


Foto: IG




“Saya sebagai presiden parti menyangkal sekeras-kerasnya dakwaan bahawa saya Fikry Ibrahim adik Datuk Seri Anwar Ibrahim,” selorohnya.


Melalui kenyataan tersebut, Fikry turut menubuhkan partinya sendiri dengan nama ‘Gerakan Tak Gerak Tak Makan’ sebagai bahan lawak buat semua peminatnya yang serius menanti keputusan PM ke-10.




  



Hantaran tersebut mencuit hati para peminat termasuk rakan-rakan selebriti yang lain.


Selebriti Rozita Che Wan, Bella Dowanna, Anas Ridzuan dan Kodi Rasheed turut terhibur dan meninggalkan komen emoji tertawa disertakan dengan gelak besar.


Pun begitu, sebaliknya ada segelintir netizen yang tidak berpuas hati dengan tindakan pelakon Jesnita itu yang dianggap mempermainkan isu politik.




  



“Cukup-cukup Fikry mempermainkan ahli politik dan institusi diraja.


“Tindakan melawak atau ingin menarik perhatian pun agak-agak lah. Sikit-sikit okey lah tapi kalau sudah keterlaluan jadi melebih,” demikian komen pedas yang ditinggalkan oleh netizen.




  



Sebelum ini pada hari pengundian 19 November lalu, Fikry mencuri perhatian selepas memakai baju tertera tulisan berbunyi: “Haram syurga untuk pemimpian yang mati dalam keadaan menipu rakyatnya.”


Ramai netizen berminat dengan baju dipakai pelawak asal Kedah itu ketika membuang undi di Parlimen Kubang Pasu P006 dan mahu membuat tempahan secara pukal. -CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2022 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko muka bangla pikri oiii...tgk dari tingkat 5 pun dah tau
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 02:12 PM | Show all posts
yaaa lately asyik post pasal politik je
ada je yg lawak
tapi bila dah kerap sgt org meluat kut
sudah2 la fikri. cukup2 la
baik2 ang wangi kan terkepam plak
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 02:45 PM | Show all posts
tak lawak
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 04:54 PM | Show all posts
so lame & boring....macam too much pulak...drpd start kempen PRU.. beriya siap buat poster bagai.... kekonon lawak...tapi hujung-hujung macam annoying gila... terus nampak jenis jantan annoying kekonon nak sindir-sindir semua politician, tapi nampak kau yang paling annoying...
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 07:43 AM | Show all posts
nak kekal nampak cam ada koje pdhal takde koje esok lusa melingkup xde koje.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:25 AM | Show all posts
bkn ade ke parti gerakan bwh bn



but who cares ape yg kau post
unless berterbang-terbangan...yihhhhhhhhhh


Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:38 AM | Show all posts
gigih tayang signature tu, kang org scam guna tanda tangan baru tau.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-11-2022 10:41 AM | Show all posts
supernaturalee replied at 25-11-2022 10:25 AM
bkn ade ke parti gerakan bwh bn

gerakan tu kan alliance bawah PN..apo la si FI ni jenis x study dulu nama parti main hentam saja..

Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:52 AM | Show all posts
mamajawie replied at 25-11-2022 10:41 AM
gerakan tu kan alliance bawah PN..apo la si FI ni jenis x study dulu nama parti main hentam saja.. ...

owh dh x cemolot dgn bn ea
ok2...


Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:54 AM | Show all posts
supernaturalee replied at 25-11-2022 10:52 AM
owh dh x cemolot dgn bn ea
ok2...

da lama da x cemolot sejak ada perikatan ni..

Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 11:14 AM | Show all posts
jelikkk dah la xensem
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 02:39 PM | Show all posts
hambar dik..cuba lagi next time ye..napa ko tak cakap ko adik sheery ibrahim ke khatijah ibrahim ke
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 02:49 PM | Show all posts
hambar mcm karier ko...
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 02:56 PM | Show all posts
biarlah dia nak melawak untuk sesiapa yang mudah terhibur. asik layan orang politik yang cakap2 pusing2, bosan jugak.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Anggap je dia rakyat biasa yg suka troll. Mmg ramai yg menjengkelkan sbnrnya.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-11-2022 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagi sorang laki si yana tu.. pon acah2 kelakar.. pdhal meluat org tgk..
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:33 PM | Show all posts
ramai sangat mencapap.

menang sebab unity gov. silap2 sheraton 2.0.. lepas ni bajet bagilah besar sikit. shang ri la 2.0 ke? hilton ke?
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 07:18 PM | Show all posts
dah tu ko adik sapa? adik babi?
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 01:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Terhibur.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 07:26 AM GMT+8 , Processed in 0.102064 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list