CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 5931|Reply: 146

Ustazah Afifah Kata Makan Ubat Tahan Sakit Haram, Mati Masuk Neraka?

  [Copy link]
Post time 25-11-2022 03:54 PM | Show all posts |Read mode
Ustazah Siti Afifah sekali lagi menjadi perhatian netizen selepas dia memuat naik satu video mendakwa pengambilan ubat tahan sakit yang didakwa haram.


Netizen yang mendengar mengakui keliru dengan ceramah yang disampaikan olehnya.








"Ada orang bila sakit sikit, makan ubat tahan sakit sehingga tubuh badan kita ini dekat dengan kematian masa tu mulut tak boleh berbicara tetapi mata kita melambangkan tercengangnya kita dengan kepakaran yang hebat ni. Dengan duit habis banyak, dengan kepakaran manusia ia menyebabkan apa yang dimasukkan dalam tubuh yang haram dan meragukan maka kamu sedang berhadapan sesuatu kepanasan yang amat dahsyat. Tapi tak boleh dibicarakan kerana Allah dah kunci lidah kamu. Kamu tidak mampu hingga sendi-sendi kamu, dan tidak ada kemampuan untuk berbicara."


Tambahnya, amalan dan doa seseorang itu tidak akan diterima oleh Allah SWT sekiranya sesuatu benda haram masuk ke dalam tubuh badan mereka.


Malah mereka juga akan mati dalam keadaan yang hina dan masuk neraka kerana telah melanggar hukum syariat Islam.







"Ingat! sesuatu benda yang haram, setitik yang haram masuk dalam tubuh badan kita, 40 hari amalan tidak diterima oleh Allah, doa tidak diangkat. Sekiranya Allah ambil nyawa kamu dalam tempoh itu, maka matinya kamu mati dalam keadaan hina yang melanggar hukum syariat Allah.


Sebab itu Nabi ingatkan, orang kafir ada caranya, orang Islam ada caranya. Apa pun perubahan zaman, apa-apa yang mereka letakkan agenda, Allah Taala itu yang menjaga manusia kecuali manusia itulah sendiri kembali semula kepada Allah dan mendekatkan kepada Allah." -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-11-2022 04:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa masalah dia ni..gangguan minda .. depression?
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:06 PM | Show all posts
makin merapu-rapu
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:06 PM | Show all posts
Saki baki penganut kultus anti beksin ke ni...?
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Siapa dia ni? Soalan serius.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:08 PM | Show all posts
Semakin Di Depan, Satu Hati, Membodohkan Umat.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:08 PM | Show all posts
apa masalah wanita ini?
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:09 PM | Show all posts
mohon report polis. dia ni sesat dan menyesatkan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-11-2022 04:09 PM | Show all posts
Acik gila isim ni nak kata painkiller tu haram ke?

Alamak, aku baru je telan ibuprofen, 40 hari amalan tak diterima, kalau mati masuk melaka.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa dia cakap tu. Tak faham
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:11 PM | Show all posts
ustazah asma harun, sila komen ni.

jangan sibukkan hal retis je. sibukkan juga hal para setajah2 ni. aiyooooo.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:13 PM | Show all posts
masukkan dia jap lam tanjung rambutan...mungkin boleh centre jap otak dia
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Acik ni mabuk ketum ke?
Betul ke terpelajar ni
Sape2 tak nak tegur ke , laki,anak2 tak malu ke? Org yg mcm nilah buat org2 agama digelar taliban.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:20 PM | Show all posts
alamakkkkk..kena buat solat taubat la gini.. hari tu kena covid saya telan panadol..

panadol kategori ubat tahan sakit x??huhuhu..
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:20 PM | Show all posts
naina replied at 25-11-2022 08:11 AM
Apa dia cakap tu. Tak faham

haah, sebenarnya apa point dia nak sampaikan, celaru. Dengar 2,3 kali pun tak sampai mesejnya. Painkiller haram? Apa dalilnya?
Nilah akibat nak berceramah dah la tak de ilmu, teks pun yilek.



Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
noorhairiahma replied at 25-11-2022 04:11 PM
ustazah asma harun, sila komen ni.

jangan sibukkan hal retis je. sibukkan juga hal para setajah2 ni ...

Ustazah kentut suka memcabup bab2 artists je
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-11-2022 04:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Kegilaan apalah pulak afifah ni.. aku x boleh brain.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Oiii samdol... cukup2 la bahasakan simakcik sewel ni sbg ustazah...sbb dia bukan ustazah pun...yg kome semua beria..gelar org ni org nu ustaz ustazah father mather rabi rabu sesuka hati dah knp?? Suka no upgrade org budus sombong jd ikutan..bodoh piang ke apa??? Harktuihhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:22 PM | Show all posts
scroll tiktok.. ternampak la org share hal ni
iols malas nk dgr dan tgk abis.. baca komen je.. penat gelak "kkm tlg tidurkan dia"
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 04:22 PM | Show all posts
sikit hari dia kata
nama dia jela paling islamik
nama orang lain suma kapir
babi punya situa ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 04:51 PM GMT+8 , Processed in 0.125268 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list