CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Perwira2022

[Tempatan] Baru Day 1. Geng DAP dah mula tuntut bukan2.. Tuntut iktiraf dan peruntukan kekal untuk UEC

  [Copy link]
Post time 26-11-2022 09:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Sambung lg. Klu bisnes plk, cina vs melayu, punyalah lembap melayu ni, benda boleh selesai seminggu oleh cina, dia selesai 2 bulan. Aku mmg nyampah la nak deal ngan melayu tp tulah kdg2 xda pilihan tpaksa la jgk, so sabar je lah byk2
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 09:52 AM | Show all posts
kena ucapkan tahniah pada penyokong zahid...
ini yg mereka mahukan....
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 09:59 AM From the mobile phone | Show all posts
ekselen replied at 26-11-2022 08:47 AM
Bagi je... Bagi pelempang terus...sbb tu kena ada pm yg tegas dan teguh pendirian, takde nk tunduk m ...

Betul, tngoklah nnti ape outcome nya. Masa atuk dulu mmg saje je bg dorang naik kepala biar imej ph buruk. Pd hal dulu2 dialah pm paling rajin sumbat org masuk ISA, mana ada org berani bersuara mcm2 .
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by zidane_ziege at 26-11-2022 10:04 AM

3 tahun jadi kerajaan korang buat apa?

“Haramkan Dong Zong”, Pertubuhan Rasis Sempit – Ismail Sabri

KUALA LUMPUR, 14 Ogos – Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob memberi peringatan kepada Dong Zong bahawa mereka perlu ingat dan sedar di mana mereka berpijak dan langit mana yang mereka sedang junjung hari ini.

Tegas Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat itu, negara ini adalah Tanah Melayu dan majoritinya masih Melayu Islam.

“Jangan dek kerana sikap Dong Zong terlalu lantang ini bakal mengundang semula kepada pertembungan kaum yang pernah berlaku pada 13 Mei 1969 satu ketika dahulu.
penjawat awam, pinjaman dan bantuan pelajaran dihapuskan dan digantikan dengan sistem meritokrasi atau berasaskan kebolehan dan pencapaian,” katanya.

Seterusnya menurut Ismail, Dong Zong juga menjadi pemain utama menggesa kerajaan supaya memenuhi tuntutan-tuntutan seperti mana yang terkandung di dalam dokumen Siqiu.

“Dong Zong juga merupakan pemain utama dalam menggesa kerajaan mengiktiraf Sijil UEC (Sijil Peperiksaan Bersepadu) dan juga seawal pemerintahan kerajaan Dap-PH, Dong Zong menggesa agar bantuan kerajaan disalurkan kepada Sekolah-Sekolah Persendirian Cina Menengah dan Rendah.

“Kerajaan Dap-PH secara terus merealisasikan tuntutan Dong Zong ini apabila memasukkan Sekolah Persendirian Cina sebanyak 60 sekolah dengan peruntukan RM12 juta di bawah peruntukan SJK (C) sebanyak RM50 juta yang berada di luar sistem atau dasar Pendidikan Negara sebagai sekolah yang mendapat peruntukan kerajaan dan secara tidak langsung ianya bertentangan dengan dasar kerajaan.

“Ini juga merupakan tuntutan yang ada dalam Siqiu,” jelasnya lagi.

Justeru itu Ismail menganggap tuntutan Dong Zong bukan lagi tuntutan tetapi seolah suatu perkara yang harus diutamakan dalam kerajaan Dap-PH hari ini.

“Untuk kepentingan mereka semuanya lulus dan ‘OK’ tetapi apabila sampai kepada orang Melayu Islam dalam bab tulisan khat pun mereka menentang dan bersuara lantang dengan pelbagai cara,” tegasnya sekali lagi. – UMNO ONLINE




Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 26-11-2022 09:20 AM
Dong zong ni time ph perintah je bizi tuntut itu ini
Org lain perintah, berkutik pun tidak

Kaannn mmg sesuatu sgt, elok disekolahkn je nnti cukup2. Ko x suka, tnggu next pru la dong dong cheng
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Atata replied at 26-11-2022 09:29 AM
Cina memang pantas. Apa nak heran. Dorang kalau bisnes peh mantap, jauh melayu tetinggal lat blkg. E ...

Ala...nk pg alignment tayar keta pn cukuplah. Pg kedai melayu, tngok iol pompuan trus dia tekan rega. Pd hal aku dh biasa buat kedai lain. kebetulan nk tolong melayu la time tu.. trus x jadi, pg je la kedai cinapek tu xde pn nk sembelih atau temberang rega.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:26 AM From the mobile phone | Show all posts
zidane_ziege replied at 26-11-2022 10:00 AM
3 tahun jadi kerajaan korang buat apa?

“Haramkan Dong Zong”, Pertubuhan Rasis Sempit – Ismail ...

Padan la muka org melayu
Tuari paling ramai tak kuar mengundi org melayu khennnnz
Skang jgn nak mengelupoq tgk kaum lain beriye menuntut mcm2
Lulus tak lulus belakang citer
Korang tgk je la ape lagi kaum lain nak tuntut lepas ni
Takyah nak salahkan dap
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Denco replied at 26-11-2022 10:04 AM
Ala...nk pg alignment tayar keta pn cukuplah. Pg kedai melayu, tngok iol pompuan trus dia tekan re ...

Saya pun boleh cerita, saya pergi dekat kedai Melayu, RM30, pergi kedai Cina, RM100, benda sama. Geniusnya mereka kata para penjilat di sini.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 10:33 AM | Show all posts
Puak Dong Zong ni bukan akan terus memajukan tuntutannya tak kira sesiapa saja naik jadi gomen atau PM?
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Boleh tapi Dong Jong kena masuk islam dulu...
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:35 AM | Show all posts
Tak salah pun depa meminta.Bila ada kedudukan dalam kerajaan boleh je nak minta.
Yang jadi masalah nya yang melayu islam ni duk diam2 je kenapa p la minta dan bela la untuk melayu dan islam.
Sia2 pengundi bagi menang tapi diam je tak bersuara untuk rakyat.
Tak salah sesiapa pun nak minta demi kebaikan bangsa dan agama masing2.
Keja tak nak buat tapi sibuk menabur kebencian perkauman.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Atata replied at 26-11-2022 09:29 AM
Cina memang pantas. Apa nak heran. Dorang kalau bisnes peh mantap, jauh melayu tetinggal lat blkg. E ...

Bisnes mereka berlandaskan islam tak? Kalau tak penipu.. Rasuah..
Kalau orang ialam boleh berbuat begitu pastu lebih maju bisnes
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:39 AM | Show all posts
Cina-cina macam ni yang pemecah perpaduan sebenarnya. Dah lah taknak belajar dalam satu bumbung yang sama, lagi nak buat silibus sendiri, lepas tu nak diiktiraf macam standard nasional. Jangan dilayan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Patutla offer kementerian pendidikan, kewangan kat parti kecik. Pastu tuntut benda2 mcm ni. Kalau tak dapat boleh terus report kat lagi atas. Yg atas serba salah sebab terhutang budi. Sama jugak formula utk peruntukan kewangan. Jarum2 halus, tangan pun bersih. Phuihhh la melayu yg sokong puak nih.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:44 AM | Show all posts
Acikgomen replied at 26-11-2022 10:26 AM
Padan la muka org melayu
Tuari paling ramai tak kuar mengundi org melayu khennnnz
Skang jgn nak me ...

Memang padan muka la Acik silap pilih org pemalas utk masuk parlimen.
Keja tak buat dengan cepat,padahal bole dah minta mcm2.
Minta je dulu dapat tidak blkg kira.Cina ni pun awal2 depa minta je awal2 dah buat keja.
Kalau letak semua melayu dalam parlimen tapi lembap bebal tak tau buat keja mmg sia2 je la.
Ni pilih masuk parlimen tapi ponteng bila bangsa lain minta depa mengelupur.
Sendiri pemalas tak buat keja bela bangsa sendiri lepas tu salahkan bangsa lain meminta choiiiiii.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:47 AM | Show all posts
pekanwoohoo replied at 26-11-2022 10:39 AM
Cina-cina macam ni yang pemecah perpaduan sebenarnya. Dah lah taknak belajar dalam satu bumbung yang ...

Pergi marahkan ahli parlimen melayu yg ada jawatan tu pemalas nak minta bela bangsa melayu islam.
Sapa2 pun boleh minta.
Jangan betulkan ahli parlimen yang di lantik tak buat keja..salahkan depa kenapa lambat sangat buat keja.
Suruh ahli parlimen melayu islam ni cepat2 sikit buat keja.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 10:50 AM | Show all posts
rilexla dong jong
xkan semlm kawin esok dah beranak
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Nnasda53 replied at 26-11-2022 10:44 AM
Memang padan muka la Acik silap pilih org pemalas utk masuk parlimen.
Keja tak buat dengan cepat,p ...

Melayu yg depa pilih pun jenis2 kaki ponteng, penyakit cirit sepanjang taun
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:52 AM | Show all posts
org dah tuntut. skrg pikir la mcm mne nak buat. dah keje korang kan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:53 AM From the mobile phone | Show all posts
akusukaq replied at 26-11-2022 08:33 AM
Lantak lah depa nak tuntu apa pun.Tak perlu nak mengelupur sgt .Kalu tak layan pun , apa DAP boleh b ...

Aku harap melayu tak kira parti dlm kerajaan tu keras mcm ni la. Jgn semua hilang telur mcm telur ayam dipasaran.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 04:28 PM GMT+8 , Processed in 0.118950 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list