CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Highflyer19

[Politik] PH tetap lawan rasuah walau kerjasama dengan BN

  [Copy link]
Post time 26-11-2022 10:07 PM | Show all posts
yg dok main isu perkauman tu si babi dapig la hanat.

ph yg sampai buat lagu hoi ya hoi .... skrg jilat cirit sendiri. dasar x ada maruah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 10:10 PM | Show all posts
stingergrumpy replied at 26-11-2022 10:05 PM
So yg tak berprinsip macam ko saja yg akan lantik atau endorse bekas banduan sbg piyem.kewww?

Ko  ...

Agong Raja2 Melayu lantik berdasarkan undang2
yang panas cerita pasal prinsip ni kau stinger

takkan dengan aku pun kau koyak terasa hati rasa terhina aku cakap kau tak malu sokong bekas banduan rasuah dan liwat jadi PM



dah termalu nak babitkan istana sampai nak cerita nenek2 bagai

eh...

aku tau la kau frust tak dapat nora aidil..

ramai kata nora aidil tu lawyer lawa

erk??

cer kau tanya dia.. betul tak dalam undang2 takde timbul isu endorse.. yang ada isu lantik je

waaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkahkahkahkah


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Solokkk at 26-11-2022 10:19 PM
Highflyer19 replied at 26-11-2022 01:44 PM
Tiba2 terlupa nak sebut kes guan eng dengan syed saddiq pulak...suci dan murni sungguh PH


Ini namanya lupa ingatan yg terpilih sajork . Lepas tuh syok sendiri bangga, macam aku la yg bebagus acah2 terpaling sembang .
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Lawakkkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by stingergrumpy at 26-11-2022 10:20 PM
SonicSiLandak replied at 26-11-2022 10:10 PM
Agong Raja2 Melayu lantik berdasarkan undang2
yang panas cerita pasal prinsip ni kau stinger



Bukan ko yg mula  sebut kerana ko yg berprinsip keww sebab iteww ko tak sokong bekas banduan utk jadi piyem?

So tak valid keww kalo aku tanya kalau ko pumyai prinsip utk tidak menyokong bekas banduan, then  prinsip moral apo yg digadaikheun oleh agong yg mendapat endorsement dari klusters raja2 dalam melantik(gunakheun istilah ko) seorang bekas banduan sbg piyem?

Ko sebut pasal undang undang seolah menggambarkheun yg agong has got no choice but gadaikheun prinsip moralnya? Jom....argue you points ttg relation of undang2 dgn agong seolah mempergadaikheun prinsip moral dlm  melantik bekas banduan utk jadi piyem...

Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:27 PM | Show all posts
stingergrumpy replied at 26-11-2022 10:18 PM
Bukan ko yg mula  sebut kerana ko yg berprinsip keww sebab iteww ko tak sokong bekas banduan utk j ...

alah panjangnye explanation dieeeeeeeeeeeerrrr

ye ye
tauuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

stinger menyokong bekas banduan rasuah dan liwat menjadi PM

siap puji nice outfit lagi

kesah lak kau prinsip aku stinger

tu laaa

lain kali jangan bangga dengan ilmu sendiri

tanya undang2 mana tanya Agong ada endorse.. mana dia Agong ada kata baginda sokong dan endorse

dia cerita pasal nenek2 lak

prffffffffffffffffffffffffffffffffffffffght



eeeeeeeeeeeeeeeeee



jijik

caner la lu boleh jadi pejuang geng2 stim lubang dubo ni stingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:34 PM From the mobile phone | Show all posts
(takkan dengan aku pun kau koyak terasa hati rasa terhina aku cakap kau tak malu sokong bekas banduan rasuah dan liwat jadi PM)

Sorry missed out this one...panjang sangat ko bebel....

Aku terhina tak terhina is secondary bila ko assume aku tak malu sokong bekas banduan sbg piyem.....tapi persoalan yg lebih besar...would you say the same of our agong kerana melantik #endorsing bekas banduan sebagai piyem?

Gosh you cannot be serious kheunz?


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:44 PM From the mobile phone | Show all posts
SonicSiLandak replied at 26-11-2022 10:27 PM
alah panjangnye explanation dieeeeeeeeeeeerrrr

ye ye

Esei keww ni?

Kahkahkahkahkahkah

Soalan aku tetap sama..... prinsip apa yang agong gadaikheun dalam melantik#endorse seorang bekas banduan utk jadi piyem?

Jika tuduhan dan assumption ko ttg teda malunya org yg mengangkat serta sokong bekas banduan utk jadi piyem...dimanakeww ko letakkheun kedudukheun agong yg melantik  sekaligus endorse (or whatever permutation of term)bekas banduan ini sebagai piyem?

Ko takut nak lemparkheun tuduhan yg sama ko keatas org lain pada agong kita keww?

Jawab yg ini boleh?



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 10:50 PM From the mobile phone | Show all posts
rashiman replied at 26-11-2022 07:12 PM
Menang yg tak semuanya menang,
Kalah yg tak semuanya kalah,
Yg menang dan yg kalah kena sama2 memb ...

Ya..
Suasana politik dh berubah.

Kalau inilah kemenangan yg mereka banggakan...smmgnya belum nampak apa yg hendak dibanggakan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:50 PM | Show all posts
stingergrumpy replied at 26-11-2022 10:44 PM
Esei keww ni?

Kahkahkahkahkahkah

alah.. takkan kau je yang boleh tulis esei stingerrrrr

eeeeeeeeee

tengok

stinger kata Agong dah gadaikan prinsip

stinger dah fitnah Agong.. PDRM SKMM sila hangkut stinger abdul dubori ni

nampak sangat dia tak baca apa kita taip

orang dah kata dah.. Agong lantik ikut undang2 Perlembagaan Persekutuan..

tapi tu laaaaa

nak orang baca cerita dia jerrr

nak cover kantoi dia penggemar tokoh2 sembured dubor ni

macam perangai si samdol sekor tu

patut kena rejek dengan nora aidil

rugi stinger

nora aidil lawa stinger..

mantop!

prffffffffffffffffght

eeeeeeeeeeeeee

tak maluuuuu

stinger sokong bekas banduan rasuah dan liwat jadi PM

stinger takde integriti

stinger geng dengan gay2 pondan pedo etis berkulop PKNS

waaaaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkahkah


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by stingergrumpy at 26-11-2022 11:02 PM
SonicSiLandak replied at 26-11-2022 10:50 PM
alah.. takkan kau je yang boleh tulis esei stingerrrrr

eeeeeeeeee


Tahu ko takut kheun cuba nak kaitkheun diri ko yg konon punyai prinsip dgn tidak menyokong bekas banduan sedangkheun ko sedar yg melantik bekas banduan ini utk menjadi piyem adaler agong dan dgn tidak ko sedari mengaitkheun gambaran yg agong tidak  punyai prinsip seperti ko?

Last last korner org lain yg sebut agong gadaikheun prinsipnya?

Sebab iteww aku sebut ..kalau ilmu nak engage org setakat level nenek ko pumya serunding...dont try me...

Masih tak boleh nak jawab aku kheunz?

Jika ko manusia yg punyai prinsip yg tak akan sokong bekas banduan utk jadi piyem...dimanakeww ko letakkheun kedudukheun agong yg melantik #endorse this very same bekas banduan yg ko begitu jski sekali sebagai piyem?

Bangsat macam ko dalam nak tunjukkheun kebodohan ko konon nak kenakheun org... tanpa ko sedari telah mengandaikheun sesuatu yg tidak benar ttg institusi raja...iteww sendiri...

Korner jgn tak korner....

Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:12 PM | Show all posts
stingergrumpy replied at 26-11-2022 11:01 PM
Tahu ko takut kheun cuba nak kaitkheun diri ko yg konon punyai prinsip dgn tidak menyokong bekas b ...

tak takut pun
Agong lantik ikut undang2

Kau tunjuk la mana dia undang2 cakap pasal Agong punya lantikan ada sebut endorsement dan sokongan

ada?? ada??? konar jangan tak konar stingerrrr

ada hati nak laga ilmu dengan aku konon

tak pasal2 babitkan istana nak main nenek2

standard tongong ada hati sembang mcm ketua hakim negara

prffffffffffffffffffffffght

stinger dah gelabah dubor sebenarnya

dah kantoi satu forum tau kau penyokong bekas banduan rasuah dan liwat jadi PM

rupanya stinger ni geng2 abdul dubori jugak rupanya

sujud syukor gay2 pondan pedo etis berkulop PKNS forum sbb ada stinger di pihak mereka ya



eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

jijik kau ni stingerr

geng kunyit

jatuh la reputasi

dik FC tersenyum sinis sambil menyiapkan kraftangannya

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkahkah


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:21 PM From the mobile phone | Show all posts
SonicSiLandak replied at 26-11-2022 11:12 PM
tak takut pun
Agong lantik ikut undang2



So kalau dah tahu agong lantik mengikut lunas undang undang apa yg sampai masuk isu prinsip teda malu jika menyokong bekas banduan sebagai piyem?

Kebodohan apo keww yg ko nak tunjukkheun bahawa agong atas budi bicaranya yg tentunya lebih ariff utk melantik bekas banduan yg ko jaki ini sebagai piyem.tanpa perlu persoalkheun isu prinsip dlm perlantikheun ini,  sepertimana ko kheunz?

So nampak tak dimana kebodohan ko skg? Nak kena kheun org konon menyokong bekas banduan jadi piyem sedangkheun ko tahu yg melantik #endorse bekas banduan ini juga adaler agong dan disokong oleh klusters raja raja...

FT :Stinger 1 0 Soniclanchow..

Kahkahkahkahkahkah



Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada hati konon nak kena kheun org....

Hellooooooo

Ini stinger ler....

People come people go....

But stinger tetap setia disini...

Kahlahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:32 PM | Show all posts
stingergrumpy replied at 26-11-2022 11:24 PM
Ada hati konon nak kena kheun org....

Hellooooooo

kau lupa makan obat alprazolam ke stinger??
ke kau mabok ethanol stinger???

dari awal aku cakap tak de isu prinsip.. Agong lantik ikut LUNAS UNDANG2

kau yang rasa terhina lepas kantoi menyokong kuat geng2 pendubo jadi PM yang gelubor jubor nak babitkan prinsip aku lak

tiberrrrrrrrrrr ko naperrrrrrrrrr???

eh kau malu pulak ke orang tau kau menyokong bekas banduan rasuah dan liwat jadi PM stinger??

mana tak malu ye dak??

takkan nak sekapal dengan forumer2 gay pondan pedo etis berkulop forum ye dak??

waaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkahkahkah



dah2.. gi makan obat

nak ngayat.. yang hot2 mcm nora aidil jeeeeeeeee

hmmmmm

ceromin le muke tu yop..

baaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahhahahahhahaa


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:36 PM From the mobile phone | Show all posts
SonicSiLandak replied at 26-11-2022 11:32 PM
kau lupa makan obat alprazolam ke stinger??
ke kau mabok ethanol stinger???


Takda extra time....sorry...

FT: Stinger 1 0 Soniclanchow...

Kahkahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 11:43 PM | Show all posts
stingergrumpy replied at 26-11-2022 11:36 PM
Takda extra time....sorry...

FT: Stinger 1 0 Soniclanchow...

dah give up dah ke stinger??
tu la...

ilmu panjang sekulop

ada hati nak berlagak mcm ketua hakim negara

dah tu


pandai2 sendiri letak skor

aku punya prinsip..

suka hati aku laaaaaaaaaa

sendiri sokong banduan rasuah dan liwat jadi PM.. sendiri rasa terhina

aku pulak kau nak marah

bes tu

nak babit2kan istana nak main nenek2 pulak


Perkara mana dalam Perlembagaan Persekutuan kata Agong ada endorsement atau sokong stinger???

tunjuk sini sat


nak rujuk kat peguam hot mama nora aidil

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkah



wei gay2 pondan2 pedo etis berkulop PKNS pun dah ketawakan kau

pacittaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa




jatuh beb reputasi kalau puak2 ni bekap kau kt forum

prfffffffffffffght




Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:51 PM From the mobile phone | Show all posts
SonicSiLandak replied at 26-11-2022 11:43 PM
dah give up dah ke stinger??
tu la...


Jaki dgn aku ler ni?

Kahkahkahkahkahkah

Stinger 1 0 Soniclanchow

Kahkahkahkahkah

Ok khidmat aku diperlukheun ditred lain....
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Fahmi jgn lupa, kena lawan rasuah juga walaupun berkerjasama dengan parti MUDA.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 12:04 AM | Show all posts
stingergrumpy replied at 26-11-2022 11:51 PM
Jaki dgn aku ler ni?

Kahkahkahkahkahkah

sape lak nak jaki dengan penyokong bekas banduan rasuah dan liwat cam kau stinger

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkahkah

http://www.jpapencen.gov.my/CAT289562/Published/perkara43-Ma.Html

Perkara 43. Jemaah Menteri.

(1) Yang di-Pertuan Agong hendaklah melantik suatu Jemaah Menteri untuk menasihatinya dalam penjalanan fungsinya.

(2) Jemaah Menteri hendaklah dilantik seperti yang berikut, iaitu:

(a) Yang di-Pertuan Agong hendaklah terlebih dahulu melantik sebagai Perdana Menteri untuk mempengerusikan Jemaah Menteri seorang ahli Dewan Rakyat yang pada hematnya mungkin mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat itu; dan


baca tu

takde isu prinsip

ini nora aidil yang kau try tak dapat tu PM aku bagi aku ilmu ni

Agong hanya jalankan tugas baginda menurut undang2

mana ada kira prinsip atau moral peribadi

ini tugas berPerlembagaan

Agong kita bagus

bkn cam kau

takde integriti

geng kunyit lak tu

kau nak sokong bekas banduan rasuah dan liwat secara moral pun tak payah la nak bawak istana dalam isu ni stingerr

malu la stinger budak2 forum ni gelakkan kau

kau tu dah la ramai haterz

gelak diorang tengok kau kena bantai dengan aku hari ni

stingergengkunyit 0 - sonicsilandakcomel 999999999

waaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah



jijik la stinger

tak sangka lu member2 dengan geng2 stim lubang dubo la wei

apehal luuuuuuuuuuu

waaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkahkah



Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 05:36 PM GMT+8 , Processed in 0.108329 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list