CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1325|Reply: 16

[Jenayah] Geng Norjahan Ismail - Gadis 14 tahun antara 4 etnik Rohingya ditahan kes pecah rumah

[Copy link]
Post time 26-11-2022 08:20 PM | Show all posts |Read mode

Antara barangan dirampas polis susulan penahanan empat individu etnik Rohingya disyaki aktif melakukan jenayah pecah rumah di sekitar Johor. - Foto ihsan polis

Gadis 14 tahun antara 4 etnik Rohingya ditahan kes pecah rumah
Oleh Omar Ahmad - November 26, 2022 @ 3:34pm

JOHOR BAHRU: Polis menahan sekumpulan empat individu etnik Rohingya, termasuk seorang gadis berumur 14 tahun kerana disyaki aktif melakukan jenayah pecah rumah, dalam beberapa serbuan di sekitar Kulai, di sini, kelmarin.

Ketua Polis Johor, Datuk Kamarul Zaman Mamat, berkata hasil serbuan bermula jam 12 tengah hari, masing-masing dua lelaki dan wanita etnik itu yang berusia 14 hingga 27 tahun berjaya diberkas.

Selain itu, katanya, polis merampas sebuah kereta jenis Proton Persona, 10 keping resit pajak gadai dan 16 set barang kemas pelbagai jenis.

Beliau berkata, kumpulan itu disyaki aktif melakukan jenayah pecah rumah di sekitar daerah ini dengan menaiki kereta buatan tempatan sejak pertengahan tahun ini, malah kedua-dua suspek lelaki yang ditahan mempunyai rekod lampau jenayah pecah rumah dan penagihan dadah.

"Modus operandi mereka ialah dipercayai melakukan jenayah itu ketika penghuni tiada di rumah pada siang hari ketika waktu bekerja dan menyasarkan barang kemas serta wang tunai," katanya dalam satu kenyataan, di sini, hari ini.

Kamarul Zaman berkata, polis percaya penangkapan itu berjaya menyelesaikan enam kes pecah rumah di sekitar daerah Johor Bahru, Batu Pahat dan Kulai membabitkan kerugian bernilai kira-kira RM50,000.

"Bagaimanapun, polis sedang mengesan seorang wanita etnik Rohingya disyaki dalang atau suspek utama yang masih bebas dikenali sebagai Norjahan Ismail, bagi membantu siasatan.

"Suspek memegang kad Pesuruhjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu untuk Pelarian (UNHCR) bernombor 354-15C04537 dengan alamat terakhir di No 206, Jalan Batu 21, Taman Muhibbah, Kulai.

"Orang ramai yang mengenali atau mempunyai maklumat mengenai suspek itu diminta menghubungi Inspektor Mohamad Faizul melalui talian 019-3851002 atau Penolong Pegawai Penyiasat, Sarjan Mohd Zamri Abdul Karim (016-7269275) atau balai polis berhampiran," katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan.

https://www.bharian.com.my/berit ... han-kes-pecah-rumah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 26-11-2022 08:27 PM | Show all posts


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 08:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Terima lah lagi mereka ni beramai2
Tutup saja UNHCR. Dari dulu kata nak tutup, buat nya tidak.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-11-2022 08:28 PM | Show all posts
Edited by Friska at 26-11-2022 08:31 PM



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-11-2022 08:29 PM | Show all posts


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 08:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Leluhur parashit paling hina dan terkutuk di atas muka bumi
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 08:33 PM | Show all posts

tunjuk gambar sebelum mekap

mcm muka korang jugak laaaaaaaaaaaaaaaa

waaaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkah


Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Selayaknya la myanmar pun x suka diorg, tp Ngok2 kt msia amik sbb blh kaut bisnes jual diorg
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-11-2022 10:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Selayaknya la myanmar pun x suka diorg, tp Ngok2 kt msia amik sbb blh kaut bisnes jual diorg
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:17 PM From the mobile phone | Show all posts
X phm aku pihak berkuasa msia ni amik rmi2 bangsa ni. Siap buat perkampungan lg kat sini.
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:18 PM | Show all posts
Kenapalah buat kerja yang haram ni
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2022 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Selagi pemimpin2 kita xsedor dan masih melindungi diorg ni..selagi tu lah makin menjadi2 perangai puak2 ni... Org ramai dah memekak korg buat mcm xde pape je...
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 12:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Kebanjiran rohingya salah satu isu yg perlu ditangani dengan serius oleh kerajaan baru
Harap lakukan pembersihan dengan hantar mereka semua balik ke negara asal termasuk mbak pembuka tered
Pastu kasi tutup terus office unhcr
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-11-2022 10:55 AM | Show all posts
Gimana ceritanya ini?
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Boleh ke saman  unhcr..sb ni kan ummah unhcr.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2022 11:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Friska replied at 27-11-2022 10:55 AM
Gimana ceritanya ini?

Ceritanya, pendatang mcm ko ni kalau tuan tanah bg muka, mmg naik lemak..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-11-2022 11:19 AM | Show all posts
orang rohingya memang ada gaya
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-1-2023 09:26 AM GMT+8 , Processed in 0.112564 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list