CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Tak Ada Masalah Tun Mahathir Jadi PM Untuk Kali Ketiga

26-9-2022 04:15 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 2089| Komen: 42

Description: Kota Bharu: Tiada masalah jika Tun Dr Mahathir Mohamad ingin kembali menjadi perdana menteri buat kali ketiga asalkan menerima sokongan majoriti Ahli Dewan Rakyat, kata Setiausaha Agung PAS, Datuk Ser ...
Kota Bharu: Tiada masalah jika Tun Dr Mahathir Mohamad ingin kembali menjadi perdana menteri buat kali ketiga asalkan menerima sokongan majoriti Ahli Dewan Rakyat, kata Setiausaha Agung PAS, Datuk Seri Takiyuddin Hassan.


"Dalam negara kita tiada undang-undang yang menyekat seseorang itu untuk menjadi perdana menteri berapa kali pun.

"Empat kali pun boleh, bukan setakat tiga asalkan ada sokongan majoriti dari Ahli Dewan Rakyat, dia (seseorang) boleh dilantik jadi perdana menteri," katanya pada sidang media selepas pelancaran Klinik Penyelesaian Tunggakan Kes Pusaka Peringkat Negeri Kelantan di sini, hari ini.


Foto: Awani


Takiyuddin berkata demikian mengulas kenyataan Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) yang bersedia untuk kembali dilantik menjadi perdana menteri kali ketiga, sekiranya terus menerima desakan dan tiada calon lain yang bersesuaian.

Dalam pada itu, Takiyuddin berkata, perbincangan mengenai kedudukan Muafakat Nasional (mn) masih berjalan dan pada masa sama, PAS turut berbincang dengan parti politik lain yang memfokus isu kestabilan negara selepas Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

"Kita (juga) adakan perbincangan dengan parti di Sarawak, yang mana Presiden kita pergi berjumpa dengan Pengerusi GPS, begitu juga di Sabah, kita bincang untuk wujudkan kestabilan politik dalam negara terutama selepas PRU15," katanya. -CARI

Sumber: Harian Metro

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Orix 26-9-2022 04:26 PM
dlu iols fikir n rs susah atok / Pejuang nk menang selepas memperlihatkan keputusan PRN Johor....  tapi entah knp iols rs something shocking gonna happen dlm PRU 15 nnt...
Quote kemaruk 26-9-2022 04:30 PM
bangkem ada idea

apa kata atok join PH pastu jadi calon untuk PM

lepas 2-3 tahun pass jawatan PM dekat anwar

amacam?
Quote ifanonline 26-9-2022 04:35 PM
usah di usap lagi buah zakar mahathir..cukuplah di belai selama 22 tahun sebagai mantan
Quote ina_na 26-9-2022 04:36 PM
Kalo atok menang lg,mcm mn la abam Non.. X Kan nk jd mcm Mat Sabu baling microfon.. wak komedi mcm mn la agaknye..dah berangan2 nk jd PM tu.. blm lg Najib kat penjara agaknye mcm mn la agaknye dia nk menerima atok naik 3kali jd PM..kadang2 Kalo di fkr2 kelako gak..tp Kalo atok jd PM kali ke 3.. agak2 abang Queen mcm mn la .dgr deme x serasi
Quote yenil95 26-9-2022 04:54 PM
apa negara sudah habis orang bijak pandai ke sampai nak suruh atok ni jadi pm lagi?
Quote margo20 26-9-2022 04:58 PM
Hadoii atok ni lagi pening mak
Quote Margarita 26-9-2022 05:00 PM
Amin. Semoga Tun M dapat jd PM lagi. Memang buat masa sekarang rasanya Tun je calon paling terbaik utk PM. Entah kenapa rasa selamat je kalau Tun jd PM.
Quote xy_daen 26-9-2022 05:00 PM
Dah la Atok...sian Abg Non nangis bucu katil nanti..
Quote Orix 26-9-2022 05:01 PM
ina_na replied at 26-9-2022 04:36 PM
Kalo atok menang lg,mcm mn la abam Non.. X Kan nk jd mcm Mat Sabu baling microfon.. wak komedi mcm m ...

haruslah Wak pun bakalan ke dalam persis jibun.... meleleh la air mata jibun tgok atok jd PM kali ke 3 nnt
Quote Orix 26-9-2022 05:03 PM
xy_daen replied at 26-9-2022 05:00 PM
Dah la Atok...sian Abg Non nangis bucu katil nanti..

mimpi ajelah bang non nk jd pm... even w/o atok pun iols rs bangnon xkan dpt jd pm... selamanya lah dia piyem tepi
Quote rashiman 26-9-2022 05:04 PM
xy_daen replied at 26-9-2022 05:00 PM
Dah la Atok...sian Abg Non nangis bucu katil nanti..

Kesian Abg Non,  kali pertama pun belum lagi.....Atok dah berangan nak kali ke-3.
Quote dewimalam78 26-9-2022 05:06 PM
.
.
.
Teringat ada org baik ni kata, dia nampak visual atok di tahta pm dan kena bang bang. Jadi org baik ni suka atok duduk diam2 saja. Risau takut jd betul2.
Quote Itzy 26-9-2022 05:25 PM
biasa la manusia korup memang akan selalu menang jadi pm. Anwar ibrahim kena usaha lagi lawan korupsi di malaysia, insyaAllah kat akhirat ganjaran Allah lagi besar dr jadi pm ni. Kat dunia ni madey boleh la senyum ketawa bagai, kat akhirat belum tentu lagi. Dosa dengan anwar ibrahim boleh la minta maaf dgn dia, dosa dengan Allah atas segala kezaliman kau, jawab la dengan munkar nankir pas mati.
Quote alesandra 26-9-2022 05:27 PM
saka tua celaka  ni cukup la sekadar  memastikan calon2 pejuwang  sendu ni dapat  balik duit deposit  bertanding pru nanti. x yah sembang  khinzir terbang  pasal dapat  sokongan majoriti kaluu....
Quote Orix 26-9-2022 05:28 PM

alaaaaaaa jgan la..... siapa org yg ckp tu ?
Quote Orix 26-9-2022 05:28 PM
Itzy replied at 26-9-2022 05:25 PM
biasa la manusia korup memang akan selalu menang jadi pm. Anwar ibrahim kena usaha lagi lawan korups ...

curlastttt secretary Tuhan
Quote ifanonline 26-9-2022 05:29 PM
banyak lagi calon2 yg berwibawa di malaysia ni...cuma bukan dr ahli politik..

bangsa melayu ni suka hisap batang ahli2 politik dr parti2 politik kerana pemikiran mereka sempit, bodoh dan suka kpd subsidi...

dlm erti kata lain kerajaan melayu sendiri melemahkan melayu...
Quote makneng 26-9-2022 07:34 PM
X nak pm kerepot titik!!!
Quote kakikuDibibirmu 26-9-2022 07:52 PM
Kusangkakan dua, rupanya tiga!

[youtube]-D37AFbApvo[/youtube]

Nasib baik tak empat

Lihat semua komen(42)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 02:39 PM GMT+8 , Processed in 0.092384 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top