CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Saya Bukan Adik Anwar Ibrahim," Ramai Meluat Fikry Ibrahim Buat Lawak Politik

24-11-2022 01:15 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 1940| Komen: 20

Description: Dalam keadaan politik negara yang masih berteka-teki tentang pemilihan Perdana Menteri (PM) ke-10, pelakon Fikry Ibrahim membuat jenaka bahawa dia tidak ada pertalian darah dengan presiden Pakatan Har ...
Dalam keadaan politik negara yang masih berteka-teki tentang pemilihan Perdana Menteri (PM) ke-10, pelakon Fikry Ibrahim membuat jenaka bahawa dia tidak ada pertalian darah dengan presiden Pakatan Harapan, Anwar Ibrahim.


Pemilik nama lengkap Ahmad Fikri Ahmad Ibrahim, 28, itu berkata demikian dalam sebuah entri Instagram miliknya memaklumkan dia bukan adik kepada Anwar yang juga merupakan wakil Parlimen Tambun.

Foto: IG

“Saya sebagai presiden parti menyangkal sekeras-kerasnya dakwaan bahawa saya Fikry Ibrahim adik Datuk Seri Anwar Ibrahim,” selorohnya.

Melalui kenyataan tersebut, Fikry turut menubuhkan partinya sendiri dengan nama ‘Gerakan Tak Gerak Tak Makan’ sebagai bahan lawak buat semua peminatnya yang serius menanti keputusan PM ke-10.




Hantaran tersebut mencuit hati para peminat termasuk rakan-rakan selebriti yang lain.

Selebriti Rozita Che Wan, Bella Dowanna, Anas Ridzuan dan Kodi Rasheed turut terhibur dan meninggalkan komen emoji tertawa disertakan dengan gelak besar.

Pun begitu, sebaliknya ada segelintir netizen yang tidak berpuas hati dengan tindakan pelakon Jesnita itu yang dianggap mempermainkan isu politik.



“Cukup-cukup Fikry mempermainkan ahli politik dan institusi diraja.

“Tindakan melawak atau ingin menarik perhatian pun agak-agak lah. Sikit-sikit okey lah tapi kalau sudah keterlaluan jadi melebih,” demikian komen pedas yang ditinggalkan oleh netizen.



Sebelum ini pada hari pengundian 19 November lalu, Fikry mencuri perhatian selepas memakai baju tertera tulisan berbunyi: “Haram syurga untuk pemimpian yang mati dalam keadaan menipu rakyatnya.”

Ramai netizen berminat dengan baju dipakai pelawak asal Kedah itu ketika membuang undi di Parlimen Kubang Pasu P006 dan mahu membuat tempahan secara pukal. -CARI

Sumber: Kosmo

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote belacan_gurl 24-11-2022 01:46 PM
Ko muka bangla pikri oiii...tgk dari tingkat 5 pun dah tau
Quote pembacagosip 24-11-2022 02:12 PM
yaaa lately asyik post pasal politik je
ada je yg lawak
tapi bila dah kerap sgt org meluat kut
sudah2 la fikri. cukup2 la
baik2 ang wangi kan terkepam plak
Quote cikatilia 24-11-2022 02:45 PM
tak lawak
Quote prince_marhaen 24-11-2022 04:54 PM
so lame & boring....macam too much pulak...drpd start kempen PRU.. beriya siap buat poster bagai.... kekonon lawak...tapi hujung-hujung macam annoying gila... terus nampak jenis jantan annoying kekonon nak sindir-sindir semua politician, tapi nampak kau yang paling annoying...
Quote bulalof 25-11-2022 07:43 AM
nak kekal nampak cam ada koje pdhal takde koje esok lusa melingkup xde koje.
Quote supernaturalee 25-11-2022 10:25 AM
bkn ade ke parti gerakan bwh bn



but who cares ape yg kau post
unless berterbang-terbangan...yihhhhhhhhhh


Quote lasagna 25-11-2022 10:38 AM
gigih tayang signature tu, kang org scam guna tanda tangan baru tau.
Quote mamajawie 25-11-2022 10:41 AM
supernaturalee replied at 25-11-2022 10:25 AM
bkn ade ke parti gerakan bwh bn

gerakan tu kan alliance bawah PN..apo la si FI ni jenis x study dulu nama parti main hentam saja..

Quote supernaturalee 25-11-2022 10:52 AM
mamajawie replied at 25-11-2022 10:41 AM
gerakan tu kan alliance bawah PN..apo la si FI ni jenis x study dulu nama parti main hentam saja.. ...

owh dh x cemolot dgn bn ea
ok2...


Quote mamajawie 25-11-2022 10:54 AM
supernaturalee replied at 25-11-2022 10:52 AM
owh dh x cemolot dgn bn ea
ok2...

da lama da x cemolot sejak ada perikatan ni..

Quote rosedemon 25-11-2022 11:14 AM
jelikkk dah la xensem
Quote epullipan 25-11-2022 02:39 PM
hambar dik..cuba lagi next time ye..napa ko tak cakap ko adik sheery ibrahim ke khatijah ibrahim ke
Quote NonaNaga 25-11-2022 02:49 PM
hambar mcm karier ko...
Quote noorhairiahma 25-11-2022 02:56 PM
biarlah dia nak melawak untuk sesiapa yang mudah terhibur. asik layan orang politik yang cakap2 pusing2, bosan jugak.
Quote lasagnaklcc 25-11-2022 03:01 PM
Anggap je dia rakyat biasa yg suka troll. Mmg ramai yg menjengkelkan sbnrnya.
Quote babycc 25-11-2022 03:31 PM
Lagi sorang laki si yana tu.. pon acah2 kelakar.. pdhal meluat org tgk..
Quote CiliPadiSedap 25-11-2022 04:33 PM
ramai sangat mencapap.

menang sebab unity gov. silap2 sheraton 2.0.. lepas ni bajet bagilah besar sikit. shang ri la 2.0 ke? hilton ke?
Quote doubleharmonic 25-11-2022 07:18 PM
dah tu ko adik sapa? adik babi?
Quote Mary_jane 26-11-2022 01:35 PM
Terhibur.

Lihat semua komen(20)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-11-2022 10:40 AM GMT+8 , Processed in 0.227927 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top